Close
Close
 

        Veel gestelde vragen

        Kies een categorie


        Tarieven

        Moet ik borg betalen?

        Ja, onze artikelen vertegenwoordigen een aanzienlijke waarde. Daarom dien je een borgsom te betalen. De hoogte van de waarborgsom is afhankelijk van het gehuurde artikel en terug te vinden in onze huurgids of op onze website.

        Wanneer ontvang ik de door mij betaalde borg terug?

        De borg ontvang je zodra u het artikel in een goede staat hebt geretourneerd. Indien er sprake is van schade, het gehuurde artikel vuil is of niet compleet retour komt, kunnen er kosten in rekening worden gebracht. Deze worden dan in mindering gebracht op het borgbedrag.

        Is het mogelijk om een dagdeel te huren?

        Ja, er is een verhuurtarief voor vier uur. Hierbij geldt een huurperiode van maximaal vier uur. Indien je langer dan vier uur huurt, maar korter dan een dag, geldt het dagtarief.

        Hoe lang duurt een huurperiode van één dag?

        Een huurdag duurt maximaal 24 uur.

        Wanneer geldt een weekendtarief?

        Indien er in jouw verhuurpunt sprake is van een weekendtarief, geldt deze van vrijdag 12.00 uur tot en met maandag 12.00 uur.

        Kan ik een artikel langer huren dan afgesproken?

        Mocht je er tijdens de klus achterkomen dat je het artikel langer nodig hebt, kun je jouw huurperiode telefonisch verlengen (indien niet gereserveerd) tot één week. Bij een langere duur dien je je te melden bij uw verhuurpunt.

        Welk verhuurtarief wordt gedurende feestdagen gehanteerd?

        Feestdagen worden beschouwd als huurdag. Hiervoor worden geen bijzondere tarieven gehanteerd.


        Voorwaarden & procedures

        Kan ik mij verzekeren tegen schades aan het gehuurde artikel?

        Ja, door een schadeafkoopregeling af te sluiten. Voor slechts 10% van de huurprijs is alle schade aan het gehuurde artikel grotendeels gedekt. Schade door brand en diefstal wordt niet gedekt door de schadeafkoopregeling.

        Kan ik mij verzekeren tegen brand en diefstal?

        Nee, een brand- en/of diefstalregeling is niet mogelijk.

        Wat te doen bij een defect, diefstal of vermissing?

        In geval van defect, diefstal of vermissing verzoeken wij je dit direct te melden bij het verhuurpunt waar het artikel is gehuurd.

        Waar vind ik de verhuurvoorwaarden?

        Hier vindt je onze verhuurvoorwaarden.

        Heb ik een legitimatiebewijs nodig om te kunnen huren?

        Ja, je moet een geldig legitimatiebewijs kunnen tonen.

        Kan ik een artikel bij een ander verhuurpunt inleveren, dan waar ik deze gehuurd heb?

        Nee, je dient het artikel altijd daar te retourneren waar je het hebt gehaald.

        Dienen de gehuurde artikelen schoon retour te worden gebracht?

        De artikelen die je huurt, zijn schoon en verkeren in een goede staat. Reinigings- en/of reparatiekosten worden in rekening gebracht, indien de artikelen niet in dezelfde staat retour worden gebracht.


        Overige vragen

        Hoe weet ik of mijn artikel beschikbaar is?

        Niet alle artikelen zijn bij elk verhuurpunt beschikbaar. Informeer bij jouw verhuurpunt voor de beschikbaarheid van het gewenste artikel.

        Kan ik een artikel reserveren?

        Dat hangt af van het verhuurpunt waar je jouw artikel wilt reserveren. Hiervoor kun je het beste contact opnemen met het verhuurpunt waar je het artikel wil gaan huren.

        Hoe kom ik aan een gebruikershandleiding voor mijn gehuurde artikel?

        Een digitale versie van een handleiding treft u aan op deze website. Bij elk artikel staat een verwijzing naar de handleiding. Bij artikelen voorzien van het YouTube-symbool zijn ook instructievideo’s beschikbaar. U kunt ook de QR-code in de huurgids scannen op uw smartphone. U komt dan automatisch uit bij de gewenste handleiding.

        Waar vind ik de contactgegevens van een verhuurpunt?

        Via deze pagina vindt u alle informatie over onze verhuurpunten, waaronder de contactgegevens en openingstijden.

        Hoe kom ik aan de juiste verkoopartikelen?

        De medewerker van jouw verhuurpunt kan je adviseren over de juiste verkoopartikelen die bij uw gehuurde artikel horen. Verbruiksgoederen en benodigdheden voor machines worden bij het verhuurpunt aangeboden/verkocht.

        Hoe kan ik een artikel huren dat niet in de huurgids staat?

        Bezoek dan de website www.boels.nl of neem contact op met het dichtsbijzijnde Boels-filiaal door te bellen naar 0900-0551 (€0,15 p.m.).

        Waarom berekent Boels in zijn filiaal hogere tarieven dan in de bouwmarkt?

        Boels Rental hanteert twee verschillende concepten op gebied van machineverhuur. De verhuurpunten van Boels bij bouwmarkten enerzijds leveren een beperkt assortiment gericht op de doe-het-zelf klant. U wordt als klant geholpen door de medewerker van de betreffende bouwmarkt en gaat ook de huurovereenkomst aan met deze bouwmarkt. De mogelijke huurperiodes en tarieven zijn afgestemd op de doe-het-zelver. Het assortiment bij een Boels filiaal anderzijds is veel uitgebreider. Ook zijn de voorraden van onze producten vele malen groter, waardoor wij vanuit onze eigen filialen een betere beschikbaarheid van materieel voor u kunnen garanderen. Deze hoge voorraadniveaus, in combinatie van het beheer van eigen panden en personeel, zorgen ervoor dat de tariefstelling bij eigen filialen hoger ligt dan in de bouwmarkt.

         
         
        © 2023 RENTpartner. Alle rechten voorbehouden.